Yoga Nidra för vårtrötta 

Yoga Nidra är inte någon fysisk praktik av yoga. Det är så långt ifrån fysisk rörelse du kan komma! Yoga Nidra, eller Nidra meditation, är den mest återhämtande formerna av djupavslappning. Det lugnar sinnet på ett djupt plan, är meditativt och används med fördel vid sömnproblem, oro & ångest samt har goda effekter vid trauma och PTSD.

Du ligger helt stilla, inbäddad i filtar och stöd av kuddar och bolster. Du guidas genom olika stadier, och lotsas för varje stadie djupare in i lugnet både fysiskt och mentalt. Vi hamnar då i samma stadie som när vi sover djupt, i dröm och djupsömn, något som våra kroppar helt naturligt vill varje dygn. Har du svårt att komma till ro eller har pågående sömnproblem kan just Nidra va den metod som enkelt och effektivt hjälper dig att hitta tillbaka till kroppens naturliga behov av djupsömn.

Du ligger och guidas genom dessa stadier under ca 30-45 min utan att somna. Skulle du somna så gör det ingenting. DÅ har du fått en skön välgörande sovpaus isåfall. Nidra tar inte bort möjligheten att kunna somna igen senare på kvällen, snarare tvärtom. Regelbunden Nidra meditation ger oss en djupare kontakt med återhämtning, när än på dygnet vi gör den.

På Yogini har vi i maj 3 torsdagar i rad möjligheten att prova denna fantastiska form med BM Sundin, certifierad Nidra ledare:

Tors 5, 12 & 19 maj kl 17:30-18:30

Pris: 250 kr per gång eller 600 kr för alla 3 ggr.

Detta är en specialklass med 24 timmars avbokningsgräns. Du bokar klassen via den vita Boka tid knappen under Specialklasser.